Dikuasakan oleh Blogger.
RSS
Container Icon

Kem Motivasi PMR & SPM 2013


Pada 19 hingga 21 Julai yang lalu, Sekolah Sukan Bukit Jalil telah mengadakan satu Kem Motivasi yan bertempat di Ayer Keroh D'Village, Melaka. Kem ini dianjurkan khas untuk menaikkan semangat para pelajar untuk menghadapi peperiksaan awam yang bakal menjelang pada bulan Oktober dan November nanti.

Seramai 59 orang calon Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan 95 orang calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan diiringi 18 orang guru telah bersama-sama sepanjang tempoh kem berlangsung. Selain ceramah motivasi, majlis makan malam yang berkonsepkan Retro juga turut dianjurkan bagi meredakan tekanan menjelang hari-hari peperiksaan.

Harapan pihak Sekolah Sukan Bukit Jalil dan Panitia Bahasa Malaysia SSBJ amat besar dalam melihat kejayaan yang bakal dicetak dalam peperiksaan. Walaupun para pelajar sibuk menjalani latihan sukan masing-masing, namun inisiatif yang diambil oleh pihak sekolah ini wajar dipuji dalam meningkatkan prestasi akademik sekolah ke tahap yang tertinggi.

Syabas buat para atlet pelajar yang telah menghadirkan diri dalam kem ini. Doa kami para guru sentiasa mengiringi dalam medan perjuangan menghadapi peperiksaan yang bakal menentukan masa hadapan kalian. Semoga kalian akan terus berjaya dalam meniti ranjau kehidupan yang pastinya kian mencabar dari hari ke hari. 

Para pelajar yang sibuk menyalin nota

Tekun mendengar motivasi

Segak semuanya

Para pelajar tidak melepaskan peluang untuk bergambar

Puteri-puteri SSBJ yang sempat bergaya

Sebelum acara bermula

Para pelajar yang mengadakan persembahan

Cabutan bertuah untuk yang bertuah

Kacak bergaya atlet pelajar tingkatan 5

Antara aktiviti yang dijalankan

Para pelajar sibuk menantikan acara bermula

Pemenang Raja dan Permaisuri Retro
Klik DI SINI untuk melihat lebih banyak gambar sepanjang kem berlangsung.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Komen:

Catat Ulasan