Dikuasakan oleh Blogger.
RSS
Container Icon

Kem Pemantapan PMR 2013

Bertarikh 24 Julai 2013, para atlet SSBJ yang bakal menempuh peperiksaan Penilaian Menengah Rendah telah mengikuti satu lagi kem yang dibuat bertujuan untuk memantapkan lagi pengetahuan dan penguasaan mereka dalam mata pelajaran.

Kem Pemantapan ini diadakan selama tiga hari bertempat di Sekolah Sukan Bukit Jalil. Setiap mata pelajaran diberikan satu slot selama dua jam untuk diisi dengan aktiviti-aktiviti yang dirasakan sesuai untuk memantapkan pemahaman pelajar dalam menghadapi peperiksaan.

Panitia Bahasa Malaysia diberikan ruang pada hari pertama seawal jam 8.00 pagi sehingga jam 10.00 pagi. En. Samsyul Hisyam bin Abdul Manap telah menjadi penceramah dalam tempoh berkenaan dengan dibantu oleh Pn. Siti Zaharah binti Othman dan En. Muhd. Nor Shamsul Bahari bin Sikandar.

Dalam ceramah beliau, En. Samsyul Hisyam telah menyentuh kesalahan-kesalahan yang biasanya dilakukan oleh para pelajar terutamanya dalam penulisan karangan. Kesalahan-kesalahan ini telah dipaparkan di skrin untuk diterangkan kepada para pelajar dengan tujuan kesilapan berkenaan tidak diulang lagi.

Kemudiannya, para pelajar telah diedarkan dengan sehelai kertas untuk menuliskan masalah-masalah yang dihadapi dalam menjawab soalan Bahasa Melayu ketika peperiksaan. Setiap soalan berjaya dijawab oleh guru-guru yang membantu dalam sesi ceramah berkenaan.

Kesimpulannya, aktiviti sebegini amat baik dalam mendedahkan para pelajar tentang aspek yang perlu ditekankan ketika menghadapi peperiksaan. Pesanan guru-guru Bahasa Melayu SSBJ agar kalian menjawab setiap soalan yang diajukan dalam peperiksaan. Usah menyerah sebelum kalah sebaliknya berjuang sehingga ke titisan keringat yang terakhir. Kejayaan sentiasa menanti pelajar yang tekun berusaha.

Para pelajar tekun mendengar ceramah yang disampaikan

Sebahagian besar pelajar tingkatan 3 yang hadir

Pn. Siti Zaharah yang banyak membantu dalam menyampaikan ceramah

En. Samsyul Hisyam menunjukkan kesalahan-kesalahan pelajar dalam karangan

En. Muhd. Nor Shamsul Bahari memantau dari belakang dewan

Para pelajar menumpukan perhatian terhadap perkara yang disampaikan

Kesalahan dalam karangan menjadi inti ceramah yang disampaikan

Teruja mendengar ceramah yang disampaikan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Komen:

Catat Ulasan